Archiwum bloga

27 lip 2016

Dwór cierni i róż

Tytuł: Dwór cierni i róż
Autor: Sarah J. Maas
Wydawnictwo: Uroboros
Gatunek: Fantastyka, fantasy, science fiction
Liczba stron: 524

Wpadłam na tę książkę przez przypadek całkowicie nie spodziewając się tego jaka będzie, a zachęcił mnie do niej opis i gatunek. Sarah J. Maas pisząc "Dwór cierni i róż" zainspirowała się baśnią "Piękna i Bestia" i rzeczywiście odnajdziemy tam bestie i jego ukochaną.  To jedna z niewielu książek, w których nie mogę się do niczego doczepić. Pomimo 524 stron pochłonęłam ja w dwa wieczory i chce więcej i więcej!

Feyra mieszka w ciasnej chacie razem ze swoim ojcem i dwiema starszymi siostrami, każdego dnia musi wychodzić do lasu i polować, aby zapewnić rodzinie pożywienie. No i tak pewnego dnia spotyka w lesie wilka, którego zabija. Odtąd już nic nie jest takie samo, dziewczyna w ramach tego co zrobiła musi spędzić resztę życia w Prythianie - krainie zamieszkiwanej przez czarodziejskie istoty. Mieszka razem z Tamlinem i Lucienem, a nienawiść, którą do nich żywiła zmienia się w coś innego...

Wątek miłosny został przedstawiony idealnie, czytając wyczekiwałam tylko kolejnej rozmowy Feyry i Tamlina. Zakochałam się w nim już na samym początku, a Lucien swoimi sarkastycznymi uwagami sprawił, że nie dało się go nie polubić.

Moim zdaniem wszystko komplikuje się kiedy do akcji wkracza Rhysand. Jest bardzo tajemniczy w stosunku do Feyry i to sprawia, że początkowo nie wiemy co o nim myśleć. Dopiero w drugiej części dowiemy się co z tego wyniknie, mam jednak nadzieje, że Feyra pozostanie z Tamlinem, to przecież dla niego tyle wycierpiała i byłabym zawiedziona, gdyby porzuciła go dla Rhysa.

Sarah J. Maas w tej powieści spisała się świetnie, jestem zauroczona magicznym światem, który stworzyła i wszystkimi wymyślnymi postaciami. Z niecierpliwością czekam na polskie wydanie drugiej części, a tę mogę wam śmiało polecić. Na pewno nie pożałujecie!

Moja ocena: 9/10




6 komentarzy :

  1. Moje obowiązkowe "must have"! Kocham książki Sarah J. Maas, ale niestety z tą książką jeszcze się nie zapoznałam. Na bank to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach, oby udało mi się ją wkrótce przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam ją w planach, ale na razie tyle książek czeka na przeczytanie, że nie wiem kiedy się za nią zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to, też mam w długą listę książek do przeczytania :)

      Usuń

SZABLON WYKONANY PRZEZ RONNIE