Archiwum bloga

30 lip 2016

Niezgodna

Tytuł: Niezgodna
Autor: Veronica Roth
Wydawnictwo: Amber
Gatunek: Fantastyka, fantasy, science fiction
Liczba stron: 352

Przeczytałam "Niezgodną", ponieważ poleciła mi ją moja siostra. Pochłonęłam ją bardzo szybko, ponieważ wciągnęła mnie od pierwszej strony, cały czas coś się działo i wszystko było bardzo ciekawie opisane. Książka przez wielu porównywana jest do "Igrzysk śmierci" i rzeczywiście występują elementy podobne takie jak sztuczna inteligencja, walka zbuntowanej dziewczyny z systemem i rozkwitająca miłość między nią i pewnym chłopcem, ale według mnie twórczość pani Roth nie może się równać z Igrzyskami. Co oczywiście nie znaczy, że "Niezgodna" jest słaba.

Szesnastoletnia Beatrice musi stanąć przed wyborem i wybrać jedną z pięciu frakcji (altruizm, nieustraszoność, prawość, serdeczność). Wychowana w altruizmie wybiera nieustraszoność zadziwiając całą swoja rodzinę.  Teraz musi stać się twarda i niebezpieczna, przed nią wiele brutalnych szkoleń. Zmierzy się ze swoimi najgłębszymi lękami, jednocześnie cały czas pilnując swojej największej tajemnicy - jest Niezgodna. Kiedy wybucha wojna między frakcjami Tris musi robić wszystko, żeby ocalić najbliższych, zostaje schwytana i więziona, ale nigdy się nie poddaje. Jej sprzymierzeńcem zostaje jej największy wróg, a osoba którą kocha okazuje się jej przeciwnikiem.

Mogę śmiało polecić wszystkim tę książkę, na pewno nie będziecie się nudzić, niestety nie mogę powiedzieć tego o drugiej części. Już od początku mnie nużyła zbyt długimi przemyśleniami i opisami, a jej chłopak ciągle musiał ją ratować. Dla mnie "Niezgodna" skończyła się na pierwszej części i niech tak zostanie. Co do okładki to bardzo mi się podoba, przyciąga spojrzenia i zachęca do siebie. Książka jest lekką, odprężającą lekturą na dwa wieczorki przy kawie lub herbacie, filmu jeszcze nie widziałam, ale mam w planach.

 Moja ocena: 8/10



6 komentarzy :

  1. Widzisz, według mnie Niezgodna jest słaba, ale i Igrzyska są słabe :D
    Wynudziłam się, główna bohaterka była niezwykle irytująca xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod koniec też mnie trochę denerwowała.
      Ale igrzyska są super! :D

      Usuń
  2. A ja jeszcze nie czytałam i nie wiem, czy sięgnę. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobione! Dopiero zaczynam, wiec blog jeszcze niedopracowany.
      Co do książki nie jest to pozycja obowiązkowa, ale jeśli będziesz się nudzić to w sam raz :)

      Usuń

SZABLON WYKONANY PRZEZ RONNIE