Archiwum bloga

29 lip 2016

Hopeless

Tytuł: Hopeless
Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte
Gatunek: Literatura młodzieżowa
Liczba stron: 424

Po opisie tej książki miałam trochę wyższe oczekiwania, myślałam, że ta historia inaczej się potoczy i chyba to mnie zgubiło. Przeczytałam kilka dobrych recenzji na temat tej książki, a do tego historia dosyć nietypowa, więc zapowiadało się nieźle. Niestety czytając bardziej się męczyłam, niż cieszyłam. Do tego dochodzi zbyt mało dialogów jak na mój gust, nie lubię zbyt dużej ilości opisów i przemyśleń bohaterów.

Sky ma 17 lat i została adoptowana będąc małym dzieckiem (tak przynajmniej myśli, na końcu dowiadujemy się, że rzeczywistość była trochę inna). Jest nastolatką, ale nie ma telefonu, komputera ani telewizora, nie sądzicie, że to dziwne? W dzisiejszych czasach nawet niewyobrażalne. Pewnego razu w sklepie poznaje chłopaka - Deana Holdera - o reputacji równie złej jak jej i od tamtej pory wszystko się zaczyna. Jak możemy się domyślić młodzi zakochują się w sobie i wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że oni już się znają. A przynajmniej kiedyś się znali... Kolejna sprawa, dzięki której wiemy, że ten zły chłopiec to "ten jedyny" to uczucia, które wzbudza w Sky, chociaż wcześniej nie udało się to żadnemu innemu chłopakowi.

Na początku książki dowiadujemy się, że dziewczyna ma złą reputacje, ale autorka właściwie nie podaje nam żadnych innych informacji na ten temat. Dlaczego Sky ma złą reputacje? Nie pali, nie pije, nie kłóci się z sąsiadami, a do tego jest dziewicą. Jedyne co może o tym świadczyć to zakradający się w nocy do jej pokoju chłopcy. W sumie była mowa o jednym chłopcu. Dlatego już na samym początku mnie to trochę zdenerwowało w tej książce, w końcu bohaterka była normalna nastolatką.

Jeśli chodzi o wątek miłosny to nie zafascynował mnie tak jak w innych powieściach, raczej był bardzo zwyczajny - normalna para zakochanych nastolatków. Tylko że ze wspólną przeszłością. Chyba jedyne co zainteresowało mnie w "Hopeless" to historia przeszłości głównej bohaterki. Ten wątek został dość ciekawie poprowadzony i spodobał mi się jego finał. Istnieje kolejna część tej książki, historia ta sama tylko opisana z perspektywy Holdera, ja nie mam jej w planach, ale może wam się spodoba pierwsza część i sięgniecie po drugą.

 Moja ocena: 4+/10

12 komentarzy :

  1. Mam za sobą tylko jedną książkę tej autorki. Mimo tego, że była naprawdę dobra, jakoś nieszczególnie ciągnie mnie do innych powieści pani Hoover. Raczej odpuszczę sobie "Hopeless" ;)

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sięgnę po nic autorstwa Hoover. Według mnie pisarka ta jest dosyć przereklamowana i tak naprawdę za każdym razem wynajduję nieścisłości i nielogiczne posunięcia już po przeczytaniu opisu. Może się do niej przekonam, kiedy w Polsce zostanie wydana "November 9", bo to jedyna powieść CoHo, która mnie jeszcze zachęca.
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "The Murder Complex" Lindsay Cummings! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez słyszałam o "November 9" i mam nadzieje, że okaże się lepsza od "Hopeless" :)

      Usuń
  3. Jakiś czas temu o tej autorce było bardzo głośno. Mnie jakoś nie ciągnie, nie wiem czemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia gustu, ja wole powieści w innym stylu niż te pani Hoover :)

      Usuń
  4. Jesteśmy jednymi z nielicznych, których nie zachwyciła ta opowieść. Owszem, nie jest zła, czyta się ją dość przyjemnie, ale zupełnie niczym nie zaskakuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie większość opinii jest pozytywnych, zaskoczyło mnie to...

      Usuń
  5. Ja akurat uwielbiam tę książkę! Czytałam ją kawał czasu temu, ale byłam nią po prostu zachwycona. Podeszłam do niej bez żadnych wymagań i nie znałam dużo opinii na jej temat. Oczekiwałam po prostu ciekawej historii i ją dostałam :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też akurat za nią przepadam, jeśli jesteś ciekawa moją opinię możesz przeczytać na moim blogu, pozdrawiam i zapraszam do siebie Ola z https://pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

SZABLON WYKONANY PRZEZ RONNIE