Archiwum bloga

15 sie 2016

Igrzyska śmierci

Tytuł: Igrzyska śmierci
Autor: Suzanne Collins
Wydawnictwo: Media Rodzina
Gatunek: Fantastyka, fantasy, science fiction
Liczba stron: 352

O książce zrobiło się głośno już kilka lat temu, ale to nie znaczy, że mamy przestać o niej mówić. Przeczytałam całą trylogie na jednym wdechu można powiedzieć. Wciągnęła mnie niesamowicie, wszystko tam było inne, niż dotychczas, a do tego wątek miłosny dziewczyny i dwóch chłopców chyba jeszcze bardziej podsycał ciekawość. Walka dobra ze złem, zbuntowana dziewczyna, walka o przetrwanie, miłość do rodziny, poświęcenie - wszystko to tam było i bardzo polecam wszystkim, którzy do tej pory nie zapoznali się z tą trylogią.

Katniss Everdeen ma dopiero szesnaście lat i jest głową rodziny. Mieszka z młodszą siostrą i chorą matką w jednym z najbiedniejszych dystryktów w państwie i każdego dnia musi polować, żeby zapewnić rodzinie byt. Światem rządzą okrutne władze, dlatego każdego roku dwójka nastolatków z każdego z dwunastu dystryktów bierze udział w Głodowych Igrzyskach. Nie wiedzą co ich spotka i gdzie przyjdzie im walczyć, Wiedzą tylko, że muszą zabijać, żeby ocalić własne życie i wrócić do rodziny.

Główna bohaterka jest postacią, którą od razu polubimy. Jest silna, odważna i mądra. Nie boi się przeszkód, myśli tylko o swojej młodszej siostrzyczce i matce. Jest bardzo zdeterminowana, dlatego już od początku rzuca się w oczy, a przede wszystkim nie daje się zabić. Staje się ulubienicą widzów i wytrwale dąży do końca.

Bardzo podoba mi się okładka, która rzuca się w oczy. Gdybym zobaczyła taką w bibliotece to od razu zwróciłabym na nią uwagę. Oczywiście powstał film na podstawie "Igrzysk śmierci" i odniósł taki sam sukces jak książka, dlatego również polecam. Nie mam się do czego doczepić, dla mnie jedna z najciekawszych książek.

"Ogień jest zaraźliwy! I jeśli my płoniemy, ty płoniesz razem z nami."

Moja ocena: 9/10


14 komentarzy :

  1. Hej! Nominowałam cię do Liebster Blog Award :D
    Więcej informacji tutaj: http://lowczyniksiazekk.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award-1.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za nominacje, to już trzecia w ostatnim czasie! :)

      Usuń
  2. Oglądałam filmy ale do książek się nie zabiorę bo mam regułę że nie czytam czegoś co obejrzałam i odwrotnie bo znam mniej więcej fabułę, raz tak zrobiłam i żałowałam. Miło się czyta twoje słowa na pewno jeszcze kiedyś wpadnę :)

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zazwyczaj nie czytam tego co już obejrzałam chociaż robię wyjątki no i zawsze staram się przeczytać najpierw książkę.

      Dziękuję i zapraszam! :)

      Usuń
  3. Cała trylogię bardzo miło wspominam :) fajny blog będę zaglądać tu częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobała mi się ta seria, chociaż fantastyka to nie jest mój ulubiony gatunek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wręcz przeciwnie - uwielbiam fantastykę :)

      Usuń
  5. Czytałam całą serię kilka lat temu i bardzo mi się podobała, w przeciwieństwie do filmu, który był dość słaby ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam od dawna w planach całą trylogię, tylko czasu mi brakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to, tyle książek do przeczytania, a tak mało czasu ;<

      Usuń
  7. Pewnie kiedyś przeczytam, ale jak dotąd nie było okazji, zawsze coś innego się znalazło do czytania :)

    OdpowiedzUsuń

SZABLON WYKONANY PRZEZ RONNIE