Archiwum bloga

10 sie 2016

Carrie

Tytuł: Carrie
Autor: Stephen King
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Gatunek: Horror
Liczba stron: 208

Książkę tę poleciła mi moja przyjaciółka i od niej też ją dostałam. Byłam co do niej bardzo optymistycznie nastawiona i przygotowałam się na coś dobrego, tym bardziej, że autorem jest sam Stephen King. Dzięki bardzo małej ilości stron czytało się bardzo szybko i zanim się obejrzałam byłam już na ostatniej stronie. Nie mogę jednak powiedzieć, że mi się podobała. Może to przez to, że miałam wyższe oczekiwania i cały czas czekałam na coś ciekawego, ale nic takiego się nie zdarzyło. Dla mnie była nudnawa i... przewidująca?

Carrie White różni się od swoich rówieśników, ma pewną moc - telekinezę. Dziewczyna nie chodzi na imprezy, nie umawia się z chłopcami ani nie wraca późno do domu, wszystko przez matkę, która jest religijną fanatyczką. Zabrania jej dosłownie wszystkiego i każe się modlić. Nadchodzi bal szkolny, Carrie się buntuje i postanawia na niego iść mimo protestów matki. Niestety pada ofiarą żartu i wtedy zaczyna się piekło, telekinetka nie zamierza odpuścić swoim prześladowcom i mści się na nich.

Ta historia z pewnością nie jest dla mnie, nudziły mnie długie opisy, a sama Carrie nie była specjalnie ciekawą postacią. Już bardziej fascynowała mnie jej matka, chociaż szczerze jej nienawidziłam. Na miejscu dziewczyny uciekałabym od tej fanatyczki jak najdalej, była straszna. W 2013 roku była w Polsce premiera filmu na podstawie tej książki, nie oglądałam go i nie wiem czy się skusze. A ktoś z was go widział? Może jest lepszy od książki. To wszystko co mogłam napisać o "Carrie". Jeśli ktoś ma nadzieje przerazić się czytając lub nie móc się od niej oderwać to muszę was rozczarować - nie ma czego się bać. Dla fanów horroru na pewno nie będzie to wyzwanie.

Moja ocena: 3/10



16 komentarzy :

  1. Generalnie lubię Kinga, chociaż jakiś czas temu zaczęły mnie irytować te rozległe opisy w jego powieściach. "Carrie" mam na półce jednak jeszcze się za nią nie zabrałam. Widzę, że mogę się nią rozczarować.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jeszcze nic Kinga nie czytałam i nie potrafię się za niego zabrać. Mam wrażenie że jest troszkę przereklamowany, chociaż nie mówię nie. Jednak wolę sięgnąć po jego thrillery niż po horrory ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam kilka innych powieści Kinga i jak narazie tylko ta mi sie nie spodobała ;/

      Usuń
  3. Przyznam, że do Kinga nigdy mnie nie ciągnęło i nadal mnie nie ciągnie, może kiedyś zdecyduję się sięgnąć po jakąś jego powieść, ale raczej nieprędko. Na pewno jednak wybiorę wtedy inną książkę niż "Carrie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że Cię rozczarowała. To była jedna z pierwszych książek Kinga jaką czytałam i mam do niej wielki sentyment.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak kto woli. Bardziej podobały mi się inne jego książki :)

      Usuń
  5. Kinga kiedyś czytałam, i tej książki dobrze nie wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kinga nie czytałam jeszcze i mam nadzieję, że nie zacznę przygody z jego historiam od tej :P
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zaczęłam ten tytuł od filmu i nawet oceniłam go na swoim blogu. Nie spodobał mi się, więc podejrzewam że książka również nie przypadnie mi do gustu.

    Pozdrawiam z:
    www.bookprisoner.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałąm wiele książek Kinga, ale ta jakoś nie jest w czołówce tych najlepszych wg mnie...
    Uwielbiam wygląd Twojego bloga, jest taki przejrzysty....

    Paulina z http://paulabookfreak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mamy takie samo zdanie :)
      Dziękuje bardzo!

      Usuń

SZABLON WYKONANY PRZEZ RONNIE