Archiwum bloga

2 paź 2016

Wyznania Katarzyny Medycejskiej

Tytuł: Wyznania Katarzyny Medycejskiej
Autor: Christopher W. Gortner
Wydawnictwo: Książnica
Gatunek: Historyczna
Liczba stron: 440

Ostatnio znowu bardzo zainteresowałam się książkami o tematyce historycznej i po krótkim poszukiwaniu znalazłam "Wyznania Katarzyny Medycejskiej". Mimo, że nie ma aż tak wielu stron, czytałam ją długo, momentami nawet się nudziłam. Jeśli ktoś nie lubi długich opisów i przemyśleń bohaterów to odradzam. Zauważyłam też mało dialogów, co mnie trochę zniechęcało, ale jak zaczęłam to musiałam skończyć.

Historia opowiada o życiu Katarzyny Medycejskiej - królowej Francji - od narodzin aż do śmierci. Okrzyknięta bezlitosną, dlatego, że do końca walczyła o swoją rodzinę i dobro kraju. Była w stanie poświęcić wiele - nawet swój honor. Żyjąca w ciągłym cieniu kochanki swojego męża była niedoceniana, a jej zadaniem było tylko spłodzenie potomka.

W wieku czternastu lat Katarzyna została poślubiona Henrykowi, następcy tronu Francji. Mimo to widywali się bardzo rzadko, a jakiekolwiek stosunku miedzy nimi nie istniały. Wszystko to za sprawa Diany de Poitiers, kochanki Henryka, który był jej całkowicie oddany. Młoda Medyceuszka znosi wszystko cierpliwie po to, żeby dorastając stać się jedną z najbardziej wpływowych kobiet tamtego wieku. Gortner wprowadza nas nie tylko w życie intymne Katarzyny, ale także w świat wojen, spisków, okultyzmu i romansów.

Książka jest bardzo polecana, znalazłam bardzo mało negatywnych opinii. Oczywiście najlepiej będzie się ją czytało miłośnikom powieści historycznych.  Początek szczególnie mi się podobał, dorosłe życie Medyceuszki już mniej, może dlatego, że ciągle pojawiały się konflikty i wojny, których nie jestem zwolenniczka.

Zdaję sobie sprawę z tego, że recenzja jest bardzo ogólna, ale tę książkę trzeba przeczytać, żeby zrozumieć. Występuje w niej dużo wątków i postaci, dlatego nie chce już nic pisać, żeby nie spoilerowac. Przeczytacie, czy będziecie ją omijać szerokim łukiem? :)

"Nauczyłam się, że albo akceptujemy to, co daje nam życie, albo gaśniemy" 

Moja ocena: 6+/10

24 komentarze :

  1. Nie mam obecnie w planach tej książki, ale ogólnie wpisuje się w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka nie w moich klimatach niestety :(
    Może następna :) Super recenzja,
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkim podoba się to samo, dziękuje :*

      Usuń
  3. Lubię książki historyczne, więc chętnie ją przeczytam ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziel się później swoimi spostrzeżeniami ;>

      Usuń
  4. Mam pewne obiekcje wobec książek tego typu, więc jednak podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie mam sporo książek do czytania, ale może jak nabiorę chęci na jakąś powieść historyczną, to czemu nie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie książka bardzi interesuje, a wszystko z powodu serialu, w jaki ostatnio się wciągnęłam, a Katarzyna należy do głównych bohaterów. Dodatkowo w punktu widzenia historycznego bardzo mi się ta postać podobała - silna, obca we Francji, niekochana przez męża, straciła tyle dzieci... Chętnie poznam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznając szczerze, nieczęsto sięgam po powieści historyczne, chociaż mam na swoim koncie kilka takich, które bardzo mi się podobały. Ocena 6+ nie oznacza jednak, że piejesz z zachwytu nad tą książką, a skoro nie jest to coś wybitnego, raczej sobie ją odpuszczę :) Trochę przeraża mnie też ta spora liczba wątków i bohaterów, o których wspominasz. Czasami potrafię się w tym pogubić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku rzeczywiście trochę trudno się w tym połapać, ale wszystko sie wyjaśnia i później to już z górki :)

      Usuń
  8. Ja niestety nie przepadam za książkami historycznymi więc raczej nie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeeeeeju ! Takie tomiszcza historyczne to nie moja bajka. ;) :D
    Dziękuję za odwiedziny kochana i zapraszam częściej! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomiszcza? Tylko 440 stron :D
      Również zapraszam! :)

      Usuń
  10. Ja bardzo lubię takie klimaty, więc z przyjemnością zalukałabym :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubie książki historyczne. Myślę, że ta również trafi w mój gust więc zapisuje sobie tytuł i w wolnej chwili chętnie przeczytam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

SZABLON WYKONANY PRZEZ RONNIE