Archiwum bloga

1 sie 2016

Baśnie Barda Beedle'a

Tytuł: Baśnie Barda Beedle'a
Autor: J. K. Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Gatunek: Fantastyka, fantasy, science fiction
Liczba stron: 112

Zbiór pięciu opowiadań stworzonych jako dodatek do serii o Harrym Potterze. Jako najprawdziwsza fanka musiałam się z nimi zapoznać. Jedną z historii poznajemy już w "Harry Potter i insygnia śmierci", ale moim zdaniem nie jest to najciekawsze opowiadanie. Pod każdą z opowieści znajduje się komentarz Albusa Dumbledore'a, który wyjaśnia nam morał danej bajki, chociaż według mnie obyłoby się bez dopowiedzeń - są dłuższe od samego opowiadania i bywają nużące niestety.

W książce znajdują się takie bajki jak:
  • Czarodziej i skaczący garnek
  • Fontanna szczęśliwego losu
  • Włochate serce czarodzieja
  • Czara Mara i jej gdaczący pieniek
  • Opowieść o trzech braciach

Czytając bawiłam się bardzo dobrze, polecam nawet jeśli ktoś nigdy nie miał do czynienia z Harrym (jeśli rzeczywiście nigdy nie miałeś/miałaś to musisz to szybko zmienić!). Najbardziej spodobała mi się Fontanna szczęśliwego losu, chociaż trudno wybrać najlepsza. Nie będę tutaj opisywała żadnej z tych bajek, bo to byłby bardzo duży spoiler, mam tylko nadzieje, że zachęciłam was do przeczytania - opowiadania są urocze, pani Rowling się spisała :)


"Prawda to cudowna i straszliwa rzecz, więc trzeba się z nią obchodzić ostrożnie." 

Moja ocena: 8/10



28 komentarzy :

  1. Nie jestem fanką Harrego Pottera, mimo to z czystej ciekawości chętnie poznam powyższe baśnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za Harrym więc nie sięgnę po tę książkę. Chociaż ma ładne wydanie.
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę Ci posiadania tej książki. Na aukcjach potrafi ona osiągać naprawdę spore ceny, jednak przyznam, że nigdy jeszcze nie wzięłam się za konkretne poszukiwania własnego egzemplarza. Muszę to nadrobić. Tym bardziej, że ja akurat, w przeciwieństwie do Cyrysi, fanką Harrego Pottera jestem :)Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że raczej trudno ją zdobyć :/
      Pozrawiam! :)

      Usuń
  4. Przyznam, że chętnie bym poczytała, bo HP bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jak najszybciej trzeba nadrobić braki! :D

      Usuń
  5. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się w jakiś sposób zdobyć tę książkę, bo brzmi bardzo interesująco i z miłą chęcią poznam te baśnie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do nas :)
    http://bookline-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewnie to mega dziwne, ale nie czytałam jeszcze nic od Rowling, a tak wiele książek planuję :P mam ochotę na tę książkę! :)

    Pozdrawiam, http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Choć nie lubię Harrego, to księga wyglada okazale i uwazam, że warto ją mieć

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako fanka HP czuję się zobowiązana do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Do baśni nie trzeba mnie przekonywać, uwielbiam jak świetnie pobudzają naszą wyobraźnię. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na te baśnie poluję od dawna. Jednak cena 150-200zł mnie dobija...
    Tym bardziej, że ta książeczka ma tylko 112stron.
    Narobiłaś mi na nią jeszcze większą chęć. No dzięki!
    Muszę odwiedzić bibliotekę i modlić się o to, żeby była :D
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wątpie, że znajdziesz ją w bibliotece :/ Ale trzymam kciuki!

      Usuń
  11. Zawsze lubiłam ten moment w Harrym Potterze, gdy przychodził czas na Opowieść o trzech braciach. Bardzo lubiłam tę historię i z chęcią poznałabym pozostałe :)
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię ten fragment :) Musisz zapoznać się z pozostałymi baśniami :)

      Usuń
  12. Nigdy się nie przekonałam do Harry'ego Pottera, więc i tu powiem pas. Ale niezwykle ciekawe jest to, jakie ceny osiąga ten tytuł! Moja przyjaciółka jest wielką fanką HP i swego czasu chciała nabyć swój egzemplarz właśnie tej książki i była wprost zaskoczona tym, jak droga potrafi być.
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  13. Chce ja nabyć, ale wersja po angielsku jest niby o wiele tańsza niż po polsku, tak słyszałam... Harry'ego Pottera uwielbiam, stad nazwa bloga, a co do książki... Zastanawiam się nad tą angielska wersja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z angielską wersją mogłabym nie dać sobie rady :/

      Usuń
  14. Cześć. Nasz blog nominował Cię do tagu "Libster Blog Award". :)
    Więcej informacji pod tym linkiem
    http://bookline-recenzje.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award.html
    Miłego dnia ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominacje! Miłej niedzieli :)

      Usuń

SZABLON WYKONANY PRZEZ RONNIE